måndag, januari 23, 2012

Hög och låg standard på rattar


Har tänkt på det flera gånger men aldrig jämfört bild mot bild men nu när jag gör det så ser jag att Peps gjorde ett riktigt bra jobb när han satte sina mannar i samma positioner som Abba hade på sin självbetitlande album som kom tidigare under året. I boken "Tusen svenska klassiker" beskrivs Peps bild som "Skiljelinjen mellan de kommersiella artisterna och proggrörelsen kunde inte illustreras tydligare". Så sant.



Ja, åsså lite schyssta rattar, både stora och små. Hoppas de är till belåtenhet.

8 kommentarer:

Hedström sa...

Haha, man förstår att Abba inte gick hem i alla läger under proggtiderna. Men inget hycklande heller, det tycker jag hedrar dom.

Rick sa...

Abba stack nog i ögonen på många när de vann i Brighton och sedan världsturneér i glitter.

Jag gillar Peps Agneta imitation. Bosse Skoglund som Benny är inte heller dålig.

Mikael sa...

Annifrid görs väl av Brynn Settels, senare känd som Bumpaberra?

Rick sa...

Visst är det gamla Bumpaberra! Vad kommer det namnet ifrån måntro?

Mikael sa...

Ja, säg det! Jag har inget bra förslag.

Mikael sa...

Kanske från "bump and a beer"?

Rick sa...

När det gäller Dag Vag och allt kring detta band så kan jag mycket väl tänka mig det. Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?v=T6xMxI0aCSA

Hur får du in en länk i dina kommentarer?

Mikael sa...

Jag lägger in en HTML-kod. Tror inte jag kan skriva den här (för då blir det ju en länk!) men jag kan skicak den på FB