lördag, mars 24, 2012

Varför inte skaffa ett bandnamn?

Ska vi sätta oss i den ordningen som skägget är långt?
En vän med väldigt många skivor, vi kan kalla honom för Johan, har under några veckor skickat sms i mängder och vurmat för Jay Farrar, Yim Yames, Will Johnson & Anders Parker och plattan "New Multitudes". Farrar känner vi igen från Uncle Tupelo och Son Volt, Yim Yames från My Morning Jacket, Will Johnson från Monsters Of Folk och Anders Parker känner du igen om du någonsin har lyssnat på bandet Space Needle (vilket jag inte kan skryta med). Ett nutida Travelling Wilburys inom folkrocken alltså. Det låter stundtals riktigt bra och kvaliten skiftar i och med att sångmikrofonen vandrar runt som ett skepp i leken "Ett skepp kommer lastat". En sångare är min favorit och jag kan inte avgöra vem av dessa fyra herrar det är. Favoritlåt hitills är "Old L.A." som är skriven av Parker. I skrivandets stund hör jag att det är Parker som jag gillar bäst. Han påminner en hel del om Jeff Shelton från Spinning Jennies/The Well Wishers.

Inga kommentarer: