fredag, september 10, 2010

Väggen e´ klar

Då äntligen har jag den i min hand (ja, det där lät lite konstigt, det kan jag hålla med om), "Väggen är klar - Världens första bok om Kalle Sändare". Författare Lars Carlsson med förord av Fredrik Lindström. En mycket underhållande bok trots att jag bara ögnat igenom den hitills. Det för bli en mer djupdykning under helgen. Den medföljande skivan innehöll tretton st spår varav fyra jag ej hört tidigare och samtliga fyra höll väldigt hög klass. På ett spår ringer han till en bank och berättar att han vill byta till dom för att kassörskan har flyttat på den banken han är kund nu.

Längst bak i boken finns ett register där man kan hitta de flesta "Kalle-uttryck" såsom: Blåsmåll, Det är vi ändå, Doktor Galta etc.

Helgen är räddad.

Inga kommentarer: