tisdag, mars 04, 2008

Filmklassiker

En av morgonens aktiviteter brukar för min del vara att titta igen kvällens tv program i dn´s kulturdel. Det intressanta i det är inte att se om det är någon "ny" bra film på kvällen, utan det som fångar min uppmärksamhet är att se om det går någon film jag nyss sett. Är man uppmärksam kan man i vissa kanaler se mönster. Samma film kommer om och om igen. Ibland med en veckas mellanrum och ibland kan det dröja två. Sen är det ju underbart att vi har fler kanaler än svt, det minskar ju inte chanserna att få se samma film två gånger på en dag.
Med start idag kommer jag att lista de 5 mest visade filmerna de senaste åren/året/månaden/veckan...
Plats # 5.


Speed. Det känns överflödigt att kommentera. Måste minst ha gått 5 gånger på tv under 2006-2007. Jag har dock inte sett den i år...



"baby shut your eyes up tight
I swear the world won´t end tonight
And when we die our spirit fly
Into the light above the sky"

American Eyes - Lilac Time (1989)

1 kommentar:

Anonym sa...

Speed äger fett!!