lördag, mars 08, 2008

Johan Esk & Jakten På Benson

Plats # 1 i serien "Vilken film ska vi sända ikväll kl. 21.00?".
Reprisfilmernas okrönte konung är alla kategorier "FACE OFF". Under en period, för nåt år sedan" sändes denna film varje helg i minst 3 månader (nu överdriver jag kanske lite men det gör ju saken direkt mycket roligare). Scenen när Nicolas Cage står och skriker - "I am Castor Troy, I am Castor Troy", har jag sett lika många gånger som vinjetten till Aktuellt. Nu var det visserligen nån vecka sen jag såg den men den bör nog dyka upp igen vilken dag som helst.


Johan Esk, DN, blev vald till 2007 års bäste svenske fotbollskrönikör. Ett mycket gott val. Han brukar också slänga in lite popflörtar precis som Mats Olsson. Jag hade en liten email korrespondens med Esk för två år sedan angående fotbollsbilder, vilken samlarserie man skall ha. Vill minnas att det fanns två olika.

Kul att se Johan Wissman på 400 meter i IVM. 46.12 i ett lopp som var hur lungt som helst lovar mer för framtiden. Mattias Claesson får det betydligt svårare på 800 m semifinalen ikväll.

The Lackloves nya "Cathedral Square Park" är en härlig popexplosion.

Det har blivit en del kommentarer om smågodis i bloggen. Vilket för tankarna på en kolasort som bara försvann ur sortimenten. Roger och jag har pratat om detta tidigare, men vart tog "Benson" vägen? En kola i papper. Ytterhöljet var ljus, halvmjuk nötkola, fyllningen var choklad/nougat.

Andra chansen i Kiruna låter väl spännande?

Nu blir det en biltur med sönerna till Solnahallen och ett besök på skivmässan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Fyra bröllop och en begravning","Pretty woman","Dirty dancing"....det finns en hel del som skulle kunna platsa överst på prispallen.

Rick sa...

Fyra bröllop ligger just utanför listan.

Näsan sa...

"Face Off", tror aldrig jag sett den... Är den bra?
Skämt åsido, jag har sett "Air Force One" och "The Rock" ca 20-30ggr mer än "Face Off" som jag sett runt 100ggr...

Rick sa...

Har du alla fem i topp filmer i hyllan hemma?