söndag, juni 22, 2008

Otroliga ryssar och Solomon Burke


Detta EM blir bara bättre och bättre. Vilka underbara ryssar! Kvällens sista kvartsfinal mellan Italien och Spanien kan också bli nåt i hästväg. Jag tippar att Spanien går vidare.

Mitt tips för framtiden blir: i semifinalerna slår Tyskland ut Turkiet, som har för många ordinarie spelare borta, och Ryssland vinner mot Spanien. I finalen vinner Ryssarna mot Tyskland med 2-0!

Vad har Kroatien, Holland och Portugal gemensamt förutom att de är utslagna? De vann sina grupper. Det bådar inte gott för Spanien.
Sedan "Don´t give up on me", som kom 2002 , har den nu 72-årige soulkungen Solomon Burke släppt ett gäng intressanta album. Senast är den underbara "Like a fire" som kom i dagarna.



Länge leve konungen!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Italien slår Spanien med 2-1, Tyskland slår Turkiet med 2-0, Ryssland slår Italien med 1-0.
FINAL: Tyskland-Ryssland 1-3

ZzZzolomon...

Anonym sa...

Hallå? Var är alla? Känner mig lite ensam här...

Rick sa...

Ta det lugnt, jag är här nu...

Anonym sa...

Det var riktigt otäckt där ett tag...och snuva har jag dessutom...

Anonym sa...

Och man vet ju hur en karl mår som är förkyld...och ensam till på köpet...

Anonym sa...

Jag har faktiskt lyckats fånga 2st kungar på band, sjungandes nån sång (måste höra med Closeau om han kommit sången på spåren) på skånska. Den ena kungen i keps. Den andra utan. Den ena har gitarr, den andra klappar takten...vilka är dom? kommer dom att dyka upp igen? Kommer kung nr 2att bära hatt nästa gång?

Anonym sa...

Vi väntar med spänning!?

Anonym sa...

har granne vä bo k brorsa rökat sina strumpor eller va fan är det frågan om??!!