tisdag, juni 10, 2008

Lasse igen


Att döma av föregående inlägg och kommentarer väcker Lasse Berghagen och hans texter mer känslor och tankar än vad Charlie Daniels Band, Nick Lowe, Tim Lee 3, Karl-Heinz Rummenigge och Karl-Heinz Stockhausen gör tillsammans.


Därför känns det extra roligt att Fuzz, Acid & Flowers bloggen kan presentera ytterligare en Lasse Berghagen text. Jennie Jennie denna gång. Varsågod!


Jag vet att du sitter i kväll


På ditt rum med ett brev i din hand


Du vill blunda och drömma


Men kan inte glömma att allt känns så hopplöst ibland


Du spelar en skiva och minns


Några bilden du har i ett skrin


Jag vet att du gråter kanske aldrig förlåter


Att tiden förändrat melodin



Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Världen väntar på ditt svar


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Livet har så mycket kvar att ge dig


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Melodin bestämmer du


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Lev ditt liv och lev det nu



Du vill vända tillbaka i kväll


Till den värld du levt i förut


Men din dagbok i handen


Är som tecken i sanden


Som havet nästan suddat ut



Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Världen väntar på ditt svar


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Livet har så mycket kvar att ge dig


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Melodin bestämmer du


Jennie, Jennie, Jennie, Jennie


Lev ditt liv och lev det nu


Ikväll börjar Fotbolls EM för Sveriges del. Blogg redaktionen är optimistisk och tippar 1-1.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sitter på en strand med glass i hand
jag har åkt till ett varmare och skönare land
där stranden kryllar av BRUDAR
med läckra mjuka bruna hudar
ser en babe, vilken maffig häck, é hon på riktigt eller en i Star treck
tänkte i mitt sinne, henne måste jag ha
hon ser ut att smaka som choklad
jag jazzar fram likt Don Juan
spänner bröstet allt jag kan
glider under hennes parasoll
ohh, fy fan vilket muumin-troll

Sola och bada i Piña colada
på sommarn é livet som bäst
alla blir glada av Piña colada
man röjer och hånglar på fest

jag går på party, humöret på topp
jag ser en kvinna, vilken kropp!
jag måste kramas, jag måste gosa
jag måste få av hennes tanga trosa
ett knä i skrevet, sen va det slut
jag vill ha en brud, och det é akut
jag lyckades tillsist få ett ragg
hon var väl närmare fyrtio tagg
vi började dansa och festa loss
kände mot mitt ben en kabanoss
jag fick panik, jävla skit!!
mitt sjyssta ragg var en transvestit!

Sola och bada i Piña colada...(etc)

ger mej ut igen för att mingla
måste träffa en riktig pingla
hitta na´ på stolen i baren vid poolen
bäst att kolla vad hon hade under kjolen
allt var okej, för hon hade ingen "grej"
äntligen en riktig tjej
vi tog en drink på hennes rum
men efter några liter, kände mej skum
hela rummet börja' gunga
ögonlocken kändes tunga
i rosa kanindräkt, vakna' på en playa
kände mej förnedrad fett, kan ni haja

Sola och bada i Piña colada...(etc)

Anonym sa...

Texterna var lite mer försiktiga i sitt budskap när Berghagen hade sin "storhetstid". Nu är det mera "pang på" a´la Markolio.

Anonym sa...

Jakob Dylan's superfärska "Seeing things" är en FANTASTISK platta!

Det gör fruktansvärt ont men...det är bara att tacka Holländarna för lektionen!

Idag får Sverige stryk mot Grekland med 1-0.

Rick sa...

Jag visste att Lasse skulle få fart på er...

som jag skrev, mitt 1-1 tips är optimistiskt.

Anonym sa...

Det var en grym match av Holland igår. Både 2-0 och 3-0 var otroligt fina. Jag har sällan sett Italien så uddlösa.

Sverige vinner med 1-0. Zlatan gör målet på pass från Chippen, och tystar alla kritiker. Nu kör vi!

Rick sa...

Jag är ruggigt less på allt tjat om denne Zlatan. DN och Johan Esk har inte gjort nåt annat de senaste veckorna än att skriva om denne man. Nu är det verkligen upp till bevis.

De svenska målskyttarna kommer under EM att bli uppmärksammade på bloggen. De ni!

Grannen vé körgår´n kommer över ikväll och jag ska baka en EM tårta.

Anonym sa...

Till Johan Esk försvar så känns Zlatan mer i ropet än Lasse Berghagen...

Petty-fans, kolla upp Griffin House-låtarna "Heart of stone" och "Live to be free"!

EM-tårta! Bra idé där!

När kommer en Graham Parker-special på bloggen?

Anonym sa...

Hälsa Grannen och tacka för underhållningen senast :)

Anonym sa...

Visst Mats, men mitt tips till läsarna är att ni kollar upp hela Griffin House's platta "Flying upside down". Det är den värd.

Spela med Henke. Det räcker!

Lasse Berghagen......fan, det tog mig nog hårdare än jag vill erkänna. Och två dagar i rad dessutom.

Rick sa...

Zlatan är mer i ropet för att Esk skriver om honom hela tiden.

En Graham Parker special låter spännande.

Ta det lugnt Clas, det blir inga fler Lasse special. Inte denna vecka i alla fall.

Vem är den älsta spelaren som gjort mål i ett EM eller VM?

Anonym sa...

Det måster vara Roger Milla! Eller?

Rick sa...

Roger Milla visste själv inte hur gammal han var men jag har för mig att han var runt 40 1990 då han nätade. Har själv inte koll på den äldsta men det går väl att ta reda på.

Näsan sa...

Till Clas: "Satan pojk vad gör Du med min fru? Svinpäls det blir nog cellen nu!" (Ordningsvaktsfinlandsbåtsfinska).
Skönt att veta att Du uppskattar en poet som Marko...