fredag, augusti 22, 2008

04.00


Kl. 04.00 sitter jag uppe framför tv:n. Kanske med en kopp kaffe, kanske utan. Jag tror att jag ställer klockan på 03.55, känner att jag inte riktigt ids följa uppladdningen innan. Mest troligt kommer han att förlora matchen mot kinesen men hela resan hit känns redan nu som en stor bragd. En lika stor bragd som J-O gjorde för fyra år sedan. Skillnaden är att J-O gjorde det med kulmage. Staffan Lindeborg är på plats inatt och det känns så bra. Jag får lite av samma känsla som när Sverige spelade semifinal mot Brasilien i fotbolls VM 1994 i USA; chansen finns men den är minimal. Den matchen gick också mitt i natten svensk tid. Jag hade vikingahjälm på mig under den matchen, det tänker jag inte ha inatt. Nä, nu gör jag mig en kopp kaffe och sätter mig och kollar på dagens OS-sammandrag.

Inga kommentarer: