fredag, december 26, 2008

Vi hade i alla fall tur med Thee Mighty Caesars


Ikväll ska familjen på bio. Det är kvartersbion som bjuder på "Vi hade i alla fall tur med vädret - igen". Jag älskar verkligen den första som kom och är lite skeptisk till uppföljaren. Rolf Skoglund som Gösta är en klassiker, ingen kan säga ordet "vägsnigel" på ett sånt sätt som han.

En av mina julfavoriter, som har gått eller ska gå på tv under jul, är "Ett päron till farsa firar jul" med Chevy Chase. Få julen, med allt vad det innebär, inhyst på 1,5 timma. Jag har köpt dvd:n så nu kan jag se den när jag vill.

Halkade in på en Jönssonligan film igår. Jag säger bara Vanheden. När jag tänker efter så är det konstigt att jag halkar in på dom hela tiden?! Och varför var det nödvändigt att slänga in Johan Ulvesson?

Igår rullade ett av Billy Childish alla band på stereon; Thee Mighty Caesars. Det var framför allt albumet "Thee Caesars Of Trash" från 1986 som gick på högvarv. Trevlig garagepop.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kändes Peter Haber eller Stellan Skarsgård mer befogade?

Rick sa...

Peter Haber - Ja
Stellan Skarsgård - Ja
Nils Brandt - Ja
Jarl Borssén - Ja(rl)

Anonym sa...

Vad har du emot Johan Ulvesson?

Rick sa...

Inget, han är en bra skådis.