onsdag, december 03, 2008

Voulez-Vous

Då öppnar vi den tredje luckan.

Årets julkalender "Skägget i brevlådan" har börjat helt ok. 3 av 5 ger jag den. Det som inte är bra är miljöerna, grått, vitt och tråkigt.



Idag blir det Abbas "Voulez-Vous" i bilen till jobbet. Öppninglåten "As good as new" är en av de bästa låtarna Abba skrivit. Klicka på bilden och lyssna.

Ställningen i Pacino/De Niro kampen är:


Robert De Niro 7 röster
Al Pacino 2 röster

Har du inte röstat ännu är det väl dags att göra det snart.

8 kommentarer:

Anonym sa...

"As good as new" är en fantastisk lite bortglömd discojuvel ur den digra Abbaskattkistan. Otroligt funkigt driv i versen!

Rick sa...

Jo, Rutger Gunnarsson får verkligen jobba för lönen.

Näsan sa...

"As good as new, my love for you..." Måste vara 100år sedan jag hörde den i bilen på väg upp till fjälls. Morsan var ABBA fan och köpte alltid nyaste kasseten i Vilhelmina på OK. Ändå sitter textraden i huvudet. Otroligt...

Anonym sa...

Plötsligt kommer jag inte in på Youtube...någon datakunnig i sällskapet som vet hur jag kan fixa det?

Rick sa...

Tyvärr kan jag inte bistå med hjälp i denna fråga.

Anonym sa...

Testa den här adressen:
http://www.youtube.com/

Rick sa...

Eller den här:
www://jagkaninteseyoutubehjälpmig.com/

Anonym sa...

tack för hjälpen.