lördag, februari 28, 2009

Nya På spåret

Kristian Luuk blir alltså ny programledare för "På spåret". Hur axlar man en sådan uppgift med heder och är Kristian den rätte för den uppgiften? Jag skulle kunna tänka mig att de dammar av Lars-Gunnar Björklund och stöttar upp honom med kuddar i en mjuk fåtölj och till bollplank och domare Sven "Plex" Petersson. Eller varför inte, efter att jag nu sett "Mästarnas mästare" ett par gånger; Tomas Wassberg som programledare och som domare skulle Fredrik Belfrage kunna göra comeback? Helt klart är i alla fall att det bör vara en domare som kommer ifrån sportens värld och då faller mitt val på Lennart A Juhlin. Friidrottens motsvariget till Björn Hellberg, lika torr och lika kunnig. Jag tror däremot inte att Lennart har lika stor humorhalt som Björn men dock.

Fick alldeles nyss ett telefonsamtal från Ljusne´s basist och då slog det mig att Kristian självklart ska sitta i ett lok när han ställer sina frågor. Se, redan där ett Oldsberg skämt! För att göra det extra roligt så skulle man puffa in Leif "Loket" Olsson bredvid Lennart. Vilket par det skulle bli.

Nåt helt annat; det har varit mycket skriverier och frågor angående Surclownen efter den där blöta kvällen på Debaser. Det lustiga är att det aldrig varit så lugnt på bloggen som under veckan som vi fick följa minicirkusen.

Lite tjatigt om Liza Marklund verklighets baserade roman på Skavlan igår. Fattar inte varför Tomas Ledin skulle få avsluta programmet. Det hade varit bättre om Perssons Pack hade fått rivit av en låt eller två.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så skulle man ju helt enkelt kunna lägga ner programmet.

Anonym sa...

Liksom Seinfeld tog det ett tag för Minicirkusen att hitta sin publik. Dessutom var cliffhangern när Surclownen försvann iklass med Dallas-avsnittet när JR Ewing blev skjuten. Personligen ser jag fram emot en spinoff som bara handlar om Surclownens äventyr. Kanske med återblickar till hans barndom som förklarar varför han är så sur.

Rick sa...

Helt plötslikt kanske Surclownen kliver ur duschen och det är vi som har drömt.

Så trevligt att du är tillbaka Mats B och vad trevligt att vi har fått en ny gäst på bloggen: Jöjje!
Välkommen! Är du besläktad med Fredrik och Zacke?

Anonym sa...

Jöjje=Clas

Anonym sa...

Hur fan orkar ni?

Anonym sa...

jag fattar inte det heller.

Anonym sa...

Tack! Vem är Clas? Jag känner två Fredrikar men ingen Zacke.

Anonym sa...

Håller med Mats B. Minicirkusen var definitivt före sin tid. För egen del är jag stolt över att jag hann träffa det glada och spexiga (med ett undantag) gänget under två kvällar innan de försvann från bloggoffentlighetens ljus. Det glädjer mig också att pappersclownernas motsvarighet till Richie James har setts välbehållen i en solstol i Egypten!