lördag, januari 02, 2010

1973

Många timmar har ägnats åt boken om Pet Sounds och många timmar kommer även att ägnas åt boken "Tusen svenska klassiker", även den en julklapp. Böcker, filmer, skivor och tv-program från 1956 till i dag listas i kronologisk ordning. Jag upptäcker snabbt att 1973 var ett fantastiskt år, eller vad sägs om: Fem myror är fler än fyra elefanter, Den vita stenen, Sommar´n som aldrig säger nej, Ring, ring, Hooked on a feeling, Kalle Sändares julbestyr, Kebnekaise, Någonstans i Sverige, Scener ur ett äktenskap, Sveriges magasin och Tårtan, bara för att nämna några.
Det jag inte visste var att Janos i Tårtan var Jan Lööf, författaren till bl. a Felix böckerna.

Ikväll är det ny omgång i Elitserien och det ryktas om att, ni vet vem, ska vara med.

3 kommentarer:

Clas sa...

Såg att John Hiatt och Lyle Lovett ska dela en kväll på Cirkus i februari. Ibland önskar jag att jag bodde i huvudstan.

Rick sa...

Det är en akustisk kväll. Jag funderar på att gå och se.

Clas sa...

Kan bli smärtsamt bra!