torsdag, juni 17, 2010

Mästare inför sommaren

Vi börjar med att gratulera Mats B för vinsten i Foppa Tofflans första division. Mats kan nu titulera sig som mästare under sommaren vilket inte är så illa. Grattis!

Finaldags i djurens tipstävling. Igår var det Pilgrimsfalken som var närmast med sina 1-2 till Uruguay. I finalen får han möta den svårslagne Gösen. Vi tar och tittar efter hur grabbarna tippar kvällens match Frankrike - Mexico.

Pilgrimsfalken: - Jag är skeptisk till båda lagen. Jag vet inte vilken fot jag ska stå på eller vilken stol jag ska sitta på...hmmm.......Nä, det får bli 0-1 till Mexico.


Gösen: - Jasså, Pilas har tippat Mexico vinst. Då får jag göra det motsatta och tippa Att Frankrike gör processen kort och vinner med 2-0.
Från den musikaliska himlen tipsar jag idag om den amerikanska bandet Skygreen Leopards.
Lättsam pop med både psychedeliska och folkrocksinslag.

8 kommentarer:

Rogga S sa...

Tom Petty till Sverige 2011 enligt Expressen - trevligt.

Rick sa...

Vad bra! Då får ju även du chans att få se honom live!

Rogga S sa...

Radiosporten:

Ralf analyserar: Om man har en bättre fot så har man oftast också en sämre fot.

Christian Olsson: Vad sa du nu egentligen, det är väl ingen som är enbent?

Ralf: Nej, då skulle de inte spela i VM.

Mats B sa...

Skön citatväxling på Radiosporten.

Vann jag? Stort! Min första seger i ettan. Det måste innebära att bloggmastern slog stormästaren Stellan. Tack för hjälpen! Nu siktar jag på cupen.

Rick sa...

Jag lyckades med att, liksom du, spela oavgjort mot Stellan. Jo, det är stort att vinna ettan.

Näsan sa...

Tricket är att alltid hänga kvar i ettan...

Rogga S sa...

Grattis Matte B!
Själv ska jag fightas med Kula och Anke i 3:an.

Rick sa...

...och Sören...