fredag, oktober 29, 2010

Rekord i sikte och en varm powerpopvind från väst

Det var ett tag sedan jag fick bära min röda Modo-tröja. Dalgången dom befinner sig i nu påminner om en gruva i Chile som rasat och stängt in de stackars välbetalda hockeyspelarna. Nä, nu krävs det att de spottar i handskarna och gaskar upp sig. Hur länge får Challe stanna och vem ska i så fall efterträda?
Nu ska vi dock inte måla faan på väggen för Modo kan faktiskt sätta ett elitserierekord; gör de inte mål inom 16 minuter i nästa match så slår de Skellefteås gamla rekord, och det är inget grabbarna ska skämmas över, tvärtom!


Mitt il för powerpopen har gått på sparlåga ett tag och jag tycker  visserligen att Posies nya platta innehåller goda melodier i powerpopens anda men det känns ändå en bit kvar till höjderna de nådde i och med "Frosting On The Beater". Fram till idag har det varit ljumt på pp fronten. Den varma vinden som blåser över bloggredaktionen kommer från väster och framkallas av en herre vid namn Edward O´Connell. Bara det att någon kommer på att göra en pastisch på omslaget på Nick Lowe´s bästa album "Jesus Of Cool" gör att jag hajar till.

Inga kommentarer: