tisdag, januari 25, 2011

Vi lyfter på stenar


När vi nu är nere och gräver i hålet där Motvind befinner sig med så lyfter jag på stenen bredvid och hittar Kaipa. "Galen" från det utmärkta albumet "Nattdjurstid" som såg dagens ljus 1982. Plattan har jag inte kvar men den inhandlades på Track Shop under en tid då det mesta med knepig keyboard var intressant. Såhär 29 år senare tycker jag fortfarande att låten är spännande och intressant. Alltså, bli inte förskräckt över inläggets titel utan närma er Kaipa med med öppet sinne och ett glatt humör.

4 kommentarer:

Rogga S sa...

Oj vad de var långt ifrån proggen här - mer tidig Ratata.
Har för mig att Mange gillade den.

Rick sa...

Det var Nisse Ågren som satt bakom kassan på Track shop och rekomenderade skivan. Han talade lyriskt om att han sett dem live något år innan på I 21 i Sollefteå av alla ställen!
"Galen" lät otroligt bra i affären vill jag lova.

Rick sa...

"23.52 - jag bär vapen, jag kan slå". Kan bara säga; möcke, möcke bra!

Näsan sa...

Kaipaskivan "Inget nytt under solen" med månbil på omslaget lånade jag ett par gånger på biblioteket i Gullänget. Vill minnas att jag gillade "Korståg" på den plattan. Detta skulle föreställa svensk Genesis, Yes osv, såklart att man var tvungen att ge det en chans... huvva!