lördag, januari 01, 2011

Nyårslöfte: Inneskor

Wow! En ny dag, en ny månad, ett nytt år! Vi skriver 2011 för första gången och det känns lite konstigt men det ska nog gå fort att få det till en rutin.

Gårdagens nyårsfirande ägde i år rum på Odengatan, precis intill det klassiska cafeét Ritorno, mitt emot Vasaparken och med utsikt över lägenheten där Astrid Lindgren tillbringade sina sista 62 år.
En trevlig tillställning med allt från oxfilé till raketavfyrning vid tolvslaget med klassiska häxpipor som trevligt inslag.
Häxpipor förresten, jag har inte använt ordet häxpipor på säkert 35 år. Det ordet har varit helt utplånat från min vokabulär tills nu. Helt fantastiskt vad en människas hjärna kan samla på viktig information!

För att återknyta till själva nyårsfesten upptäckte jag i ett ganska tidigt skede att det var nåt som inte riktigt var som det skulle.
Det tog några minuter innan jag kom på vad det var; alla hade inneskor förutom bloggmaster!!! Att redan vid entrén hamna i ett sådant mentalt underläge kan ta knäcken på den bäste. Som att komma på i drömmen att man gått till jobbet utan byxor. Som tur var så blev det en hel del sittande vid långbordet där jag tryggt och säkert kunde dölja min strumpförsedda och skölösa fötter.

Jag kommer hädanefter aldrig att gå någonstans utan inneskor. Jag ska ha inneskor med mig när jag handlar på Hemköp, när jag är på konsert, när jag är på biblioteket, när jag besiktar bilen, när jag...osv, osv. Ni förstår.

"Ballad of Peter Pumkinhead" med XTC från albumet Nonsuch (1992) är den första låt jag spelar detta år. Väldigt länge sedan jag plockade fram detta album.

Rogga hade haft en resa i Tuxedomoon´s värld härom kvällen. Jag gör själv en liten utflykt till samma land. Tar en avstickare till Blaine L. Reininger och lyssnar på albumet "Byzantium". Trevligt album med ett vackert omslag.

Inga kommentarer: