fredag, december 31, 2010

Slutet gott, alltig gott

"En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under rem-sömnen där den upplevs ha en berättande form."

Inatt drömde jag att jag befann mig på något evangemang i någon form, möjligtvis sport och eventuellt utomhus. Det kunde ha varit en ishockeyrink inblandad. Till vänster om mig står en stor folkmassa. Ur denna folkmassa kliver två välbekanta personer fram. Välbekanta på det sättet att jag visste direkt vilka de var utan att jag kände igen dem utseendemässigt. Den som gick först hade halvlångt ljust hår och bar glasögon.
Han påminnde en hel del om den gamle sprintern Christer Garpenborg. Den förste var lite längre än den som kom efter. Den andre var korthårig, nästan snaggad, långt, tjockt skägg. Jag visste som sagt direkt vilka det rörde sig om; bröderna Gradin.

Thomas och Peter Gradin, båda med bakgrund i Modo under 70-talet och nu helt utan förvarning dyker de upp i min dröm. Fast egentligen kanske det var Christer Garpenborg och Peter Gradin som dök upp. Jag får återgå till drömmen vid tillfälle.


Bloggen önskar alla ett gott nytt år.

2 kommentarer:

ankeborg sa...

Personligen hoppas jag drömma om helt andra än bröderna Gradin....men smaken är som Gradinbrödernas bak - delad.

Gott Nytt År!!!!!!!!!

Näsan sa...

I natt drömde jag faktiskt om bakar, men inte Gradinarnas, eller Garpenborgs, eller Garpenlövs för den delen... Gott Nytt!!!