lördag, december 25, 2010

Ett riktigt juläventyr att minnas

Efter ett besök i migränens djupa land så tyckte bloggredaktionen att magsjukans land skulle få ett besök, det var ett tag sen jag var där. Sagt och gjort så packade jag mina väskor och begav mig iväg. Jag har inte kommit hem riktigt ännu men hoppas att göra det vilken dag som helst nu.

På grund av detta så uteblev de sista dagarnas julkalender vilket jag hoppas att det finns förståelse för.
Slutställningen blev denna:

Rogga 8 rätt



Mats B 3½ rätt
Näsan 2½ rätt

Göran H 2 rätt
Mats N 1 rätt
Clas 1 rätt
I och med ett poäng i sista omgången så passerade Näsan Göran H och fick inmundiga sig en hedrande tredje plats. Mats B placerade sig på en andra plats och kalenderns store man är förstås Rogga med hela 8 rätt. Ett stort grattis till dig! En julöl kan uthämtas på bloggredaktionen i mellandagarna.

Bläddrade mellan kanalerna i tv soffan och hamnade mitt i Gyllene Tiders "Parkliv" från 1981. Kanske inte en av de bästa musikdokumentärerna genom tiderna men väldigt trevligt att se och en hög dos av nostalgi utspred sig. Mats Persson, MP, visade upp sin stora musikaliska kunskap genom att spela de flesta instrumenten obehindrat. Imponerande!
Nä, nu ska jag fortsätta julfirandet med att slänga på Jethro Tull´s "Christmas Album" för att få den där rätta julstämningen.

God jul på er

Inga kommentarer: