tisdag, juni 28, 2011

Tyskarna kan sin sak

Hasse Alfredsson fyller 80 år idag och bloggen står bland dom första i ledet för att få gratulera denna svenska gigant. Grattis Hans!

De svenska fotbollsdamerna gör idag sitt första framträdande i fobolls vm i Tyskland.
När det begav sig för herrarna i Sydafrika förra året så var det djuren som fick tippa resultaten. Slutsegrare i den kampen blev rådjuret i hård kamp med pilgrimsfalken (Pilas) vill jag minnas. Nu är det dags för kändisar att tippa. Kändisar i den bemärkelsen att de har setts någon gång på tv eller i någon tidning. Eller inte alls.
Vi börjar med dagens svenska match; Sverige-Columbia.


Ben Stiller
Hm, få se nu, vi snackar alltså soccer, damer och Sverige. Var det mot Columbia sa du? Ja, sist jag såg Columbia så verkade de riktigt vassa. Jag tippar 1-2 till Columbia.


Julia Caesar
Att det skulle bli något annat än en svensk seger det har jag väldigt svårt att tro. Lika svårt som det är att hoppa tre meter i höjdhopp. För människor vill säga. Det finns nog ett och annat djur som skulle klara av att hoppa så högt men en människa...skulle inte tro det.
3-0 till Sverige.

Örjan Kihlström
Jag har inte tid att hålla på att tippa fotbollsmatcher, jag har fullt upp med att träna mina hästar i vinnarcirkeln. 
Va? Är det Fuzz, Acid & Flowers bloggen som håller i trådarna?! Ja men då så. Det skulle du ha sgat med en gång. Det är klart att man ställer upp då! Jag såg svenskorna på värmningen och de verkar vara på hugget. Jag tippar 2-0 till Sverige.

Jag tycker att Tyskland borde få arrangera alla fotbolls vm framöver. Både på herr och dam sidan. Tyskarna vet hur ett arrangemang ska arrangeras.

Oneida´s kommande album "Absolute II" låter som en tvättmaskin på repeat.

Stod i valet och kvalet igår mellan att köpa Mojo eller Uncut. Mojo hade Bob Marley på framsidan och Uncut hade Small Faces. Valet föll på Small Faces. Med tidningen följde en cd...
...där låtlistan var enligt följande:

1. Ike & Tina Turner – A Fool In Love
2. Sam Cooke – Chain Gang
3. Bill Doggett – Honky Tonk (Part 2)
4. James Brown – I’ll Go Crazy
5. Little Willie John – Fever
6. Mose Allison – Parchman Farm
7. Smokey Robinson & the Miracles – Shop Around
8. Jackie Wilson – Lonely Teardrops
9. Carla Thomas – Gee Whiz (Look At His Eyes)
10. Barrett Strong – Money (Thats What I Want)
11. The Coasters – Poison Ivy
12. Jimmy Smith – I Got a Woman
13. Folkes Brothers – Oh, Carolina
14. Bobby “Blue” Bland – Further On Up the Road
15. Ray Charles – What’d I Say (Parts 1 & 2)

Ett mycket bra urval visade det sig vara.

Jo, nog var Small Faces ganska coola då det begav sig.

Inga kommentarer: