onsdag, december 28, 2011

Två Beatlesrelaterade saker jag inte visste

Jag skulle vilja vara i San Francisco den 6 januari...

Såg Postkodsmiljonären igår och missade på sista frågan, - Vem var det Ringo Star ersatte som trummis i Beatles? Jag gissade på Stuart Sutcliffe och det rätta svaret var förstås Pete Best. Jag skäms.

Avslutade kvällen med att se en film om Mark Chapmans liv månaderna innan den olycksdrabbade dagen den 8 december 1980. En otäck historia där det till och med finns foton på Lennon och Chapman några timmar innan mordet, ännu en detalj jag inte visste.

2 kommentarer:

Mikael sa...

Pete Best borde du faktiskt ha kunnat. Och Sutcliffe ersattes först - en kort tid - av en gosse vid namn Chas Newby, sen av en annan gosse vid namn Paul McCartney.

Och det otäcka fotot cirkulerade tidigt, redan några dar efter tragedin...

Rick sa...

Jag håller med Mikael, Pete Best borde jag kunnat. Nu kan jag det dock.

Läste att Stephen Kings nya bok kommer att handla om en man som kan resa i tiden. Han reser tillbaka till Texas 1963 för att försöka förhindra Kennedymordet. Han kunde väl ha rest till New York 1980 i samma sväng?!
Inte för att det hade betytt någonting det är ju bara en bok men på nåt sätt ändå...