onsdag, november 04, 2009

Bob, Kent och Dag

Har börjat med Howard Sounes alldeles lysande Dylan biografi. En biografi skall läsas samtidigt som man går igenom den aktuella artisten/bandet´s skivkatalog. I fallet Dylan får man kämpa då kvantiteten är diger och kvalitén skiftande. I den parallella aktiviteten har jag för närvarande plöjt igenom Bob Dylan (1962)
The Freewheelin´Bob Dylan (1963)
och The Times They Are a-Changin´(1964)

Kent´s nya album som släpps i morgon har titeln "Röd". Den är delvis inspelad i den klassiska Hansastudion i Berlin, där även bloggmaster var för ett år sedan (ja, nu var jag inte i studion men någonstans i närheten). Såg dem på Skavlan och de befinner sig i samma landskap som "Tillbaka Till Samtiden", vilket låter spännande.

Dag Vag spelar på Debaser, Slussen nästa torsdag i samband med ett 30-år jubileum av "Scenbuddism". Silversurfarn är inte med vilket gör det lite mindre intressant. Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska gå eller ej.

Stig Vig, mammuthierta
Tage Dirty, stajköj
Beno Zeno, malmbergsjulle
Zilverzurfarn, rymdgurka

Kolla här (oss kallar dom för Lustiga Lakejer...)

Inga kommentarer: