onsdag, juni 16, 2010

Sydafrika - Uruguay

Nya matcher, nya djur och nya tips!
Pilgrimsfalken: - Varken Sydafrika eller Uruguay imponerade på mig i första omgången. Jag tippar dock vinst för Uruguay med 1-2.


Tordyveln: - Jag orkar inte tänka på fotboll. Jag har fullt upp med att äta mig mätt, men jag tycker att Sydafrika har skojiga tröjor.


Collien: - Idag ska jag träffa några andra collie vänner. Vi ska ut och grilla i någon park. Det blir under dagtid såklart, man vill ju inte missa kvällsmatchen. Jag tippar 2-1 till Sydafrika.


Jordgubben: - Jag tror att Sydafrika tar tillfället i akt och vinner matchen med 1-0. De spelar en sån trevlig och glad fotboll. Jag blir glad av att se dom helt enkelt.

5 kommentarer:

Näsan sa...

Leoparden: - Jag tippar 3-0 till det underbara tut-landet Sydafrika.
Jordgubbe? Vilken djurfamilj går den under? Tamdjur? Sengångare?

Rick sa...

Jag blev faktiskt tvingad att ta med Jordgubben! Hela hans släkt var på mig. Rena maffiametoderna!

ankeborg sa...

Ta hjälp av morot nästa gång. Morotslandet är väl i fejd med jordgubbslandet. Svårt att få tag i morot dock, har hört att han har gått under jorden.

Mats B sa...

Okej, då förstår jag. Helt plötsligt kändes bloggen väldigt oseriös när en jordgubbe dök upp bland djuren och tippade fotbolls-VM. Tack för klargörandet!

Rick sa...

Jag har snackat med potatisarna och potatislandet stöder mig till fullo. De gillar inte heller jordgubbslandet.