söndag, mars 20, 2011

Danny Glover av alla

Någon som hört talas om filmen "För kärleken" från 2010? Jag hade inte gjort det tidigare och när lördagenkvällen var över hade även jag både hört talas om den och även sett den, dessvärre.
Skådespelarlistan innehöll en del kända namn; Danny Glover, Tuva Novotny, Stefan Sauk, Peter Gardiner och Ulf Brunnberg, men vad hjälpte det. Jag har inte sett en sämre svensk film sedan jag såg "Sju Miljonärer" på bio för ett antal år sedan. Jag väljer att avsluta detta skriveri om filmen här och nu för det finns inget mer att säga om denna svenska kalkonklassiker. Jo förresten, finns det ingen som kan ge bloggfavoriten Ulf Brunnberg en riktig roll? Han har inte gjort något värt sitt namn sedan han tog av sig Vanheden hatten.

Jag höll ju på att glömma Danny Glover. Mannen som måste vara ekonomisk oberoende efter Dödligt Vapen-filmerna. Varför detta?

Något roligare är då "Happy Trapper" på TV4 Komedi. En dolda kameran serie där engelsmannen Don Joly klär ut sig och beger sig ut på stan för att lura diverse folk. Gårdens bästa var när han presenterade ett band på en rockklubb och 20 sekunder efter att bandet hade börjat spela hade alla i publiken gått inklusive Don själv. Bara såå roligt.

För dryga 14 månader sedan såg jag Carl Kjellgren vid Odenplan. Igår var det dags igen.

Inga kommentarer: