onsdag, juni 29, 2011

En banksemester i Tyskland

Från Perth, Australien kommer det nyupptäckta bandet The Bank Holidays. De startade redan 2003 och min upptäckt är då alltså inte så purfärsk som man först skulle kunna tro. Det senaste livstecknet från detta eminenta popband är mästerverket "Sail Becomes A Kite". Jag hör Beach Boys, Jag hör Beatles och jag hör en massa andra vackra influenser + det där lekfulla, typiska australienska som The Go-Betweens var mästare på att förmedla.

Debuten skedde tre år tidigare i och med 5-spårs plattan "Day For Night".  En komlett miniplatta där samtliga sånger är rena solskensnoveller eller kanske mer som mjukglass.

En sommar utan reggae? Ja.
En sommar utan The Bank Holidays? Nej!

Börja med spåret "Oxford Street" och har du den minsta känsla för popmelodier faller du raklång pladask för dess sommarharmonier.



Ingen tippade rätt resultat i gårdagens kändistippning. Närmast var dock Örjan Kihlström. Ett mål ifrån gör att Örjan för närvarande är stormästare och kommer att få försvara den tunga titeln i nästa match på lördag då svenskorna tar sig an Sydkorea.

Svenskornas match förresten. En sådan kanonad i missade chanser var det längesedan man såg.
Var det någon mer än jag som noterade att matchen spelades på den vackra Stadion Leverkusen? Jag propagerade för Tyskland som arrangör igår och idag måste jag fylla på med att de verkligen vet hur en stadion ska byggas. Kolla bara:


För att få ytterligare bevis på tyskarnas fotbollstadion-byggarkonst blir jag tvungen att visa Olympiastadion i München:
Vad som konstigt är, är att ingen match kommer att spelas på denna klassiska fotbollsarena?! Det var här som Johan Neeskens dundrade in 1-0 på Sepp Maier i den numera så klassiska finalen 1974 och skapade senare en bild till en blogg. 


Inga kommentarer: