fredag, juli 01, 2011

Svt kan man lita på

Elvis Presley´s "Heart of Rome" som man hittar på boxen "Elvis - Walk A Mile In My Shoes - The Essential 70´s Masters" tillägnas Näsan som har tid att bege sig till Rom i dessa dagar. Boxen förresten, inhandlades igår och går för fullt på cd-växlaren.

Den medföljande boken i boxen innehåller många coola bilder på herrn i fråga i diverse utstyrsel. Skjortan ovan skulle jag kunna tänka mig att betala en del för.

Nu under sommaren verkar det som om SVT storsatsar på repriser. De bör ju ha ett ganska digert utbud i sina arkiv kan tänkas.
Kl. 21.00 sänds Nile City 105,6. Visserligen kan jag de flesta replikerna utantill men det hindrar inte jag kommer att sitta framför tv:n och titta.

23.10 sänds klassikern Skräcken i den svarta lagunen från 1954. Jag har sett den en gång i tiden men minns inte mycket av den. Det är på tiden att det sker en uppdatering.

Som en parantes passar jag på att nämna att mannen bakom "Gill-man" (som monstret heter) gummidräkten heter Ben Chapman, eller hette bör det vara. Ben dog nämligen 2008.

Orkar och vågar man fortsätta sitt tv-tittande kan man göra det kl. 0.25 med den svenska stumfilmen Häxan från 1922.

Inga kommentarer: