måndag, oktober 31, 2011

Bus eller Godis?

God bless America och tack för Halloween traditionen!
Wikipedia skriver så här om just "bus eller godis":


Utklädda i skrämmande maskeringar går barnen runt och knackar dörr. När någon öppnar säger barnen "bus eller godis" och därefter måste den boende bjuda de maskerade dörrknackarna på godis eller pengar, annars riskerar den boende att bli utsatt för ett bus av barnen i form av ett practical joke.

Igår när det knackade på dörren öppnade Åsa och sade bus på den aktuella frågan. Barnaskaran, som säker var i 13-års åldern, blev helt stumma och tittade konstigt. Det blev inget bus där inte.
När nästa knackning kom var jag den som gick och öppnade. På frågan bus eller godis svarade jag godis och sträckte fram min hand. Samma förvånande tystnad infann sig som i det tidigare exemplet.
Jag tycker att barn som ska ut och tigga godis bör lära sig vad det är för regler som gäller innan de ger sig ut. Vad de också bör tänka på är utstyrseln. Det räcker inte bara med en lösnäsa, lösöron
eller lite svart runt ögonen. Nej, jag kräver minst en skelettdräkt eller liknande. Här måste det bjudas till lite mer och det är här vi kan ta lärdom från det stora landet västerut.

Gjorde DN´s skräck frågesport igår. 19 rätt av 20 bedömmer jag som riktigt bra.

Dylanresans senaste hållplatser:

The Basement Tapes (1974)
Desire (1976)
Street Legal (1978)
Slow Train Coming (1979)
Saved (1980)
Shot Of Love (1981)
Infidels (1983)
Empire Burlesque (1985)







Inga kommentarer: