söndag, januari 15, 2012

Två band att beskåda

Vad är det som egentligen gör att hajar till över vissa saker, en låt, en bil, en film, en bok, en bild?
Dessa två bilder har två i mitt tycke gemensamma saker, båda sysslar med musik och båda bilderna har det där lilla extra för att man ska titta en extra gång. Vad är det man hajar till över dessa bilder? Om vi börjar med den övre. Är det det fåniga namnet Hick som stjäl vår uppmärksamhet? Är det killen uppe i vänstra hörnet som liknar din gamla geografilärare? Är det att alla bär olika skjortor?
Vi tar en titt den undre bilden. Vad får oss att titta mer än en gång på den? Är det att det är otydligt att se vem som är bandets frontfigur? Är det att alla har röda byxor? Kan det möjligen vara så att man hajar till för att alla har väldigt höga frisyrer, sk. hövolmar?
Vi funderar en stund till.

10 kommentarer:

Rogga S sa...

Jag hajar till för att jag saknar en (häng)puka och kanske t o m en virvel (om den inte är dold bakom pukan).

Mikael sa...

Jag ser flera hängpukor...

Rogga S sa...

Många funderingar kring den nedre bilden:
Är det en riktig grupp?
I så fall - hur låter de?
Är det hon med tamburinen som är vokalist?

Rick sa...

Att ha en hängpuka får inte mig att reagera, det är en vanlig uppsättning bland trummisar (jag själv har bara en). Däremot reagerar jag också på att det saknas en virvel. Jag kan inte tänka mig att det skulle rymmas en virvel bakom pukan.

Var ser du hängpukorna Mikael?

Om det är en riktig, existerande grupp vet jag faktiskt inte. Det måste utredas.

Mikael sa...

Det är väl i stort sett bara trummisen och gitarristen som går helt fria.

Keyboardtjejen verkar...trevligast.

Näsan sa...

Nej Mikael den snygga sångerskan med tamburin är bäst i bandet!

Mikael sa...

Kanske bäst men inte trevligast.

Rick sa...

Helt otroligt! 7 inlägg och ingen om den övre bilden...!!!

Mikael sa...

Vilken övre bild?

Rick sa...

Hängpukor...