fredag, april 04, 2008

Från Helge till Jeremy

Har sett de tre första avsnitten av ”Från A till Ö” och kan säga att det är lika bra som jag minns att det var. Bert-Åke Varg hade sin bästa period under 70-talets början: Som Helge i just ”Från A till Ö” och som röst till Pentti Varg i ”Fablernas Värld”. Han gjorde ju ett tappert försök som den surmulna maskinisten, Gustav Sjögren i ”Rederiet”, men han kom dock aldrig upp i de höjder han var uppe i under 70-talet.

Som befarat blir det HV 71 mot Linköping i hockeyfinalen och jag tror banne mej att Linköping vinner med 4-2 i matcher. Nån som sätter emot?

Det är många som väntar på att Peter ”Apelgren” Näslund ska skriva igen. Telefonen går varm här på bloggkontoret och frågorna är många: ”När ska Peter skriva igen?”, ”Varför skriver inte Peter mera?” ”Hur många valpar kan en fullvuxen pudel få i en och samma kull?”. Själv har jag inget svar att ge i dessa frågor, det är bara att ge sig till tåls.



Det är också en del som väntar på Clas debut med spänning...



För er som undrar vem denna Jeremy är som nämnts i bloggen: http://www.youtube.com/watch?v=z7mah-DRoMg

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns alltså någon skev själ därute som vill att jag ska skriva mer än jag gör?!

Skit i hockeyn nu...fotbollen har ju börjat rulla. GO BAJEN!!!!!

Vad tomt det blev utan Big Sister Steff...

Nu drar jag till jobbet. Gör långhelg så det blir nog inte så många blogginlägg från denna del av världen. Sköt om er alla!

Näsan sa...

Snart... Troligtvis på söndag så släpper skrivkrampen, och blogg-norrlandsfönstret öppnas på vid gavel! Jag gräver ner mig i livets orättvisor...

Rick sa...

Livets orättvisor! Det blir spännande att höra. Blir det om svälten världen över eller blir det om att Clash aldrig kan återuppstå eller vad?

Anonym sa...

Kommentarer kommer,jag lovar Clas.Återkommer när jag druckit det första glaset fredagsvin.Eller när jag kommer hem från morgondagens work shop med Java Gospel.Vi får se vad som ger mest inspiration...

Anonym sa...

går det inte att kombinera dessa två sysselsättningar? det sägs ju att kvinnor kan göra två saker samtidigt...

Anonym sa...

Tror inte att vin drickandet skulle uppskattas i sällskapet av gospel sångare.Eller...det kanske skulle bli ett riktigt "halleluja moment".

Anonym sa...

Redan gamle Jesus och hans kamrater pimplade väl vin och ylade obegripliga fraser?!