onsdag, april 30, 2008

Only Ones och soloskivor jag drömmer om


Äntligen ett livstecken från Näsan! Jag pratade med honom igår och han lovade att han skulle ta tag i bloggandet igen. Vi ser även fram emot ett nytt gästskriveri (vad sägs om ett clashspecial...).



Jan Stenmark

Läste att Only Ones skulle spela på Hultsfred i år. Bara det gör att den festivalen är värd att besöka. Läste också att Peter Perretts har två söner som spelat i Babyshambles. Peter Perrett gjorde en soloskiva för något år sedan som inte blev riktigt lyckad. Jag skulle vilja ge honom en ny chans.
Andra som jag hemskt gärna skulle vilja höra soloskivor med är Mick Jones från Clash...


...och Michael Brown (längst till vänster) från Left Banke. Vad gör Michael Brown nu?


Kul att se att Mats B hade med ”Even the losers” på sin Tom Petty 5 i topp. Den behagade inte Mr. Petty att spela i globen när han var här senast 1992. Skämmes tamefan!

Blir bara tvungen att ha med en Smithereensbild då Mats hade den goda smaken att utnämna ” A girl like you” till New York resans låt!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns några pärlor på Mudcrutch-plattan. Men 9 minuter långa "Crystal river" kan vara det sämsta jävla dravel jag hört sen Lars Winnerbäck skulle sitta på ett tåg i Paris...

En Petty-lista utan "King's highway"?! Hm.....

Clash är det snyggaste rockband som någonsin existerat!

"Some other guy" är fortfarande det bästa Smithereens spelat i min stereo.

Fattar någon hur bra "Queen of eyes" med The Soft Boys är??!!

Var verkligen Only Ones så mycket mer än "Another girl, another planet"?!

Var fan är Janne Anderson från JAPOP? Mailade hans syrra Mona Sahlin men hon har inte svarat. Är det någon som vet?

Rick sa...

Jag har suttit hela morgonen med Soft Boys "Queen Of Eyes" och den är bra men jag fattar inte hur bra ännu.

Only Ones var mycket mer än "Another girl, another planet". "Flaming torch" och "You got to pay" på Even serpent shine plattan är lysande pop. Vill minnas att alla fyra plattorna var bra.

Var Japop så bra egentligen?

Anonym sa...

JAPOP hade sina ljusa stunder. Jag "följde" Janne från tiden med Four Mandarines över till Pain, gästspelen med Lundell, Janne Anderson Pop, JAPOP, House Of Anderson...sen bara han försvann. Han var en suverän gitarrist och en trevlig snubbe. Vi drack glögg ihop på Rantens Hotell för många år sedan.

Jodå, Only Ones hade några vassa spår. Men är ändå ett av de band som hyllats lite too much tycker jag.

Anonym sa...

Jag tror jag har en gulfärgad platta med Japop. Tyckte väl den var sådär men jag gillade låten "24 karat". Jag har en maxisingel med House of Anderson, "Addicted to love". Bra låt! Eller minns jag fel, så heter ju Robert Palmer-låten..? I vilket fall var det tider när man köpte maxisinglar!

Rick sa...

Strunta i Japop och maxisinglar Mats. Gå in och rösta i den spännande frukttävlingen i stället.

Anonym sa...

Lee Mavers, frontmannen från The La´s, vore fint att höra solo om han tog sig ur drogdimmorna.
Eller varför inte Björn Ulvaeus.
"Strangers when we meet" är nog Smithereens bästa.
Only Ones är nog lite överhypade.
Maxisingel - vilket härligt ord.