torsdag, februari 18, 2010

Beroendeframkallande


Glömt bort pinkoden till mobilen och vet knappt vad en Puk kod är. Ännu mindre vet jag vilken puk kod jag har. Nackdelen med mobiltelefon är detta otroliga beroendeframkallande som gör att jag snabbt måste få i ordning telefonen igen. Det kan ju vara något viktigt samtal man missar. Nu ligger det dock till så att efter en halvtimmas genomsökning av diverse lådor och tidsskriftssamlare hittade jag min kod och telefonen fungerar nu som den ska. puh.

Hur bra är "Born To Run" egentligen? Platsar den på en top 10 över bästa plattorna genom tiderna?

11 kommentarer:

Clas sa...

Svårt att jämföra plattor sådär tycker jag men "Born to run" är en makalöst bra platta. 8 spår varav i alla fall 5 håller absolut världsklass och får högsta betyg i mina öron. Och som han sjunger karln!!!!!

Mats B sa...

Topp 3 tillsammans med "Exile On Main Street" och "London Calling".

När jag började lyssna på "Born to run" i högstadiet öppnade sig en spännande och romantisk värld. Det var inte direkt en skildring av mitt eget liv i Kroksta, och därför grep texterna tag i mig så förtvivlat hårt. Vill också minnas att mina underlater Kasper och Lotta gillade "Born to run"...

Första gången jag besökte New York bokade jag ett hotell på 10th avenue. Det var bara något som måste göras.

"I´m gonna sit back right easy and laugh,
when scooter and the big man bust this city in half
with a tenth avenue freeze-out, tenth avenue freeze-out, tenth avenue freeze-out..."

Näsan sa...

Otroligt darrigt och nervöst spel i Foppatofflan av mig i morse. Tydligen darrade Rick också men lyckades vinna med 3-2. Nu surar jag hela helgen! Snälla Rick lägg in bilden med Matte på Springsteen omslaget. Jag behöver nåt att glädjas över. Platå trodde jag var en sorts sko. Är det en skola också???

Mats B sa...

Det är en sko, en skola och ett boulélag i spillror.

Grattis till segern Rick!

Näsan sa...

Platå: "Ett boulelag i spillror." Det är numera också ett Komvux

Rogga S sa...

Så lågt av Mats B att uttala sig som han gör om Platå, men det får stå för honom. Platå kommer att resa sig ur askan för att åter kliva upp på bouletronen.

Näsan sa...

Boule ligger därnere någonstans som 735:e "sport", strax före curling...

Mats B sa...

De viktigaste sporterna:
1. Boulé
2. Fotboll
3. Ishockey

Jo, jag kanske får äta upp kaxigheten. Men det är dags att få upp bouléintresset igen.

Rick sa...

Det är väl inget fel på Curling?! Gillar man inte att spela kan man ju alltid bli förbundskapten.

Det var mer tillfälligheternas match i morse. Att jag missade vad Finlands nationalsång heter är nåt jag grämer mig över. Vår finske vän kommer inte att bli glad.

Näsan sa...

Jag missade första frågan, tryckte fel på möte i monsunen. Värdelöst!

Rogga S sa...

Jaså boule strax före OS-grenen curling Näsan. Det var smickrande för boulen.