lördag, februari 27, 2010

Skjutsa stenar på is

Lade mig framför tv:n inatt för att se damernas curlingfinal. Jag hann se de första 4 stenarna sedan somnade jag för att vakna till vid ställningen 4-1 till Sverige. Nästa gång jag vaknade stod det 4-6 till Kanada och två omgångar kvar. Jag valde att stänga av tv apparaten och begav mig åter in i drömmarnas land. Vilket jag uppenbarligen inte skulle ha gjort. Ännu ett svenskt os guld till dessa fantastiska curling damer. Curling rules.

Curling på naturis då den obligatoriska klädseln var långrock och hatt.

7 kommentarer:

Clas sa...

Lika som bär; Kanadas skipperCheryl Bernard och Rakel Molin.

Rick sa...

Jag skulle kalla dem lika som äpplen.

Rick sa...

Såg reprisen av finalen och den är helt makalös!

Jo, Cheryl är ritigt lik Rakel.

Clas sa...

Vet inte om du är ironisk eller inte vad gäller finalen. Vet ju att curling inte är väl ansett bland vissa bloggare. Skit samma. Jag gillar det. Men Katarina Hultling är fruktansvärt dålig som kommentator.

Clas sa...

Tar MODO SM-guld nu eller?

Rick sa...

Inte en uns ironi, finalen var makalöst spännande och det var inte avsaknaden av spänning som gjorde att jag ideligen somnade.

Hultling bor några kilometer härifrån.

Steffes syrra sa...

Sopa