onsdag, februari 10, 2010

Helan & Halvan tofflar på och Syd Barret är barfota

Idag sändes det Helan & Halvan´s sista film "Utopia" på svt och bloggmaster passade påpassligt på att spela in den. Hur den var kan jag i skrivandets stund inte förtälja då jag inte sett den ännu men det kanske finns anledning att återkomma till det. Vem är då roligast utav dessa herrar? Jag minns att under 70-talet då det ofta visades Helan & Halvan filmer på tv tyckte jag att Halvan var den roligare av dem. Nu vet jag inte riktigt.
Det bör nämnas att Bloggmaster vann den så viktiga första säsongen i "Foppa Tofflan" och det är division 1 vi pratar om. Vem som blir uppflyttad från div 2 är inte färdigställt ännu. Spännande värre.
Lyssnade igenom Syd Barrett´s debut album "The Madcap Laughs" från 1970 i samband med ett Barrett special i Mojo. Likheten med Daniel Johnston går att skönja.

Inga kommentarer: