tisdag, juni 19, 2012

Så enkelt, så bra

The dB´s. 80-tals bandet vars första album jag köpte på klassiska Track Shop i Ö-vik för cirka 30-år sedan. När det blev CD-tider i slutet på 80-talet var det just detta album, "Stands For Decibels" jag inhandlade först av de jag redan hade på LP. Jag har fortfarande kvar CD-plattan. Lp´n sålde jag iväg för tre år sedan när stora skivförsäljningen ägde rum. Jag spelar fortfarande detta mästerverk och det är låten "Dynamite" jag gillar mest. Mystiken och det lite udda soundet är orsaken tror jag. Det slår mig just nu att låten påminner om XTC. 


Vad är anledningen till att jag plockar fram The dB´s just idag? Jo, anledningen är att de idagarna släpper ett nytt album "Falling Off The Sky". Hur låter det? Stundtals rysligt bra och stundtals intetsägande. Men mest bra.


Sättningen är original, dvs Peter Holsapple, Chris Stamey, Gene Holder och Will Rigby. 


Vi avslutar med att ge er Dynamite. En text behöver inte vara mer komplicerad. 
Så enkelt.
Så bra.




Dynamite
Late last night
Jet face white
So polite
Dyna
Dyna
Dynamite

At first sight
Had to try it
Spoke outright
Dynamite
Dyna
Dyna
Dynamite

In your eyes
Tight, skin tight
Dress in stripes
Caress in spite
Dyna
Dyna
Dynamite

2 kommentarer:

Mikuhlini sa...

Nya skivan har jag inte hört men i övrigt vet du ju vad/att jag tycker om dB's :-)

Rick sa...

Japp, jag vet vad du tycker om dB´s och gillar du dB´s så kommer du att gilla det nya albumet.