torsdag, december 17, 2009

Hemma hos Hemköp med Bosse Larsson

Nu har visst Kjell Alinge & Janne Forsells kult program "Hemma Hos" släppts i en CD-box. Programmet i sig var väl halvroligt och hade sina ljuspunkter men Kjell Alinge har jag aldrig gillat. Hans "Eldorado" var mest en massa dötugg med musik som gav en kraftig bismak. Det "Hemma Hos" bidragit med till eftervärlden är en massa bandnamns förslag. "Helikoptern kräks" hette väl till och med ett band och "Älgarna brinner i hängselpattarna" är ett annat namn som skulle kunna ha passat vilket punkband som helst.
Idag bjöds det på julbord på Hemköp. Det var alltså inget tjafs med lite provsmakning utan det var bara att plocka för sig. Janssonen var utsökt och den inlagda sillen smakade som en inlagd sill ska göra. Till det blev det ett glas must.

Mellan 9.00 och 13.00 hörde jag på Bosse Larsson oavbrutet. Inte live utan en gammal inspelning ifrån 1973. Nu har man gjort det också.

5 kommentarer:

Clas sa...

Käka gratis julmat i butiken...lyssna på Bosse Larsson...hm...pensionärsbeteendet slår till tidigt hos vissa.

Kjell Alinge var väl inte så jävla dålig. Kom ihåg att han även körde "Asfaltstelegrafen" där han spelade en del go punk och independetmusik.

"Eldorado Rox" med Jan-Erik Sundqvist var jävligt bra. När "Malla" släppt "50/50" körde Sundqvist en 2-timmars special med honom. Jag har programmet på kassett om ni vill ha varsin kopia grabbar?

Clas sa...

Just i detta nu sitter min dotter Moa, 15 år, vid sin dator och spelar högt "If I needed someone" med Beatles. Hon sjunger dessutom med...ja se dessa underbara ungar...snyft...

Clas sa...

independentmusik ska det ju vara.

Jag gillad Hemma hos.

Ibland kan jag sakna "Twin peaks".

Rick sa...

Jag googlade på independetmusik och blev orolig när jag inte hittade något om det, jag trodde jag hade missat en hel musikgenre. Sån tur att så inte var fallet.

If I needed someone, George i en av sina bästa stunder.

Twin Peaks ja. "Fire walk with me". De två första avsnitten var makalösa. På slutet var det för mycket pajaseri.

2-timmars special på Eldorado rox...jag springer mot toan...

Näsan sa...

Clas skicka Ronader bandet till mig. Det ryktas att Malla och Plura håller på med ett projekt tillsammans. Då måste jag helt sonika ändra åsikt, och vända kappan...