onsdag, januari 19, 2011

Spärra upp ögonen och gapa

Sverige och handboll brukar vara två saker som lever i symbios. Detta hemma-vm är inte som i fornstora dar. Tro inte ens på en plats bland de fyra bästa, gårdagens match mot Argentina visar detta. Nu såg jag visserligen inte matchen men det räcker med att se resultatet för att kunna döma ut detta svenska lag. Sverige ska vinna mot Argentina alla dar i veckan och två gånger på söndagen (som nån nu sa).

Nu väntar Polen i morgon och jag varnar er redan nu för den halvtblinda glasögon beklädda storskytten Karol Bielecki. Han kommer att skjuta dessa stackars svenskar sönder och samman. I morgon kommer vi att få se på polsk power...

Apropå handboll så spelade jag med en herre som blev varnad från bänken att en japanare var på gång varpå han tittade ut mot motståndarna på jakt efter någon med asiatiskt utseende...


Jayhawks plattorna låg i brevlådan när jag kom hem från jobbet idag! Det låter som jag tror att det gör i himmelriket.

Inga kommentarer: