fredag, augusti 17, 2012

Musikaliska möten av tredje graden

Mitt största musikaliska möte av tredje graden var när jag träffade Brian Wilson backstage på Annexet 2001. - It´s a pleasure to meet you sir, var den fras jag fick fram när vi skakade hand. Efter det så tog Joe Algeri detta kort. Brian ler vilket han inte gjorde senare på kortet med honom och Joe.
Joe hade den goda smaken att välja en cool mönstrad skjorta till konserten och mötet med Brian. Själv tänkte jag mer praktiskt med tanke på kylan utanför och tog helt sonika på mig en munkjacka utanpå den supercoola t-shirten jag troligtvis hade under.


Man skulle kunna tro att jag lyssnade på Brian Wilson eller Beach Boys i morse men så var inte fallet. 
Plasticland från Milwaukee, Wisconsin blev det istället. Psychpop från 80-talets mitt.

En uppfräschning av filmen Hajen är på gång i och med filmbolagets 100-års jubileum. En 3D variant hade varit spännande.

Ikväll blir det Gainsville med bl.a.
 Nomads 
och 
Nick Lowe!

4 kommentarer:

Mikael sa...

Brian Wilson, inte illa! Det roliga är att han ser ut att vara gladare över att få träffa dig än vice versa :-)

För övrigt ser Nick Lowe verkligen gammal ut!

Rogga S sa...

Brian ler men du ser allvarlig ut -var det inte roligt att träffa denna legend?

Såg nyss Hajen med John då han blev inspirerad efter besöket på Universal studios.
Kul reportage om filmen i dagens DN.

Rick sa...

Det handlade mer om att jag var mera tagen av mötet än vad Brian var vilket han visade med sitt avslappnade leende mot mitt stela förskräckta.

Rogga S sa...

Joe ser möcke nöjd ut.