söndag, augusti 19, 2012

Rykten om Donovan

De upptäckter inom den musikaliska världen jag gjort nyligen är att Donovan var med och sjöng på Alice Cooper´s "Billion dollar baby" och det är alltså låten vi pratar om. En klassisk växelsång.

En annan upptäckt är att Paul McCartney är med i Donovan´s låt "Mellow yellow". Ryktet säger att det är Paul som svarar "quite rightly" efter varje "mellow yellow". Ett annat rykte säger att det är Donovan som är med i Beatleslåten "Yellow submarine" och svarar med en telefonröst i sista versen. Jag är osäker angående det ryktet, jag vill gärna ha Lennon i den rollen. Vad som ska vara säker är dock att det är Donovan som kommit med textraden -"Sky of blue and sea of green".

2 kommentarer:

Hedström sa...

Vad roligt höra om Donovan. En stor favorit. Jag spelade Atlantis för Näsmark på stranden i Båstad i somras. På min iphone med bärbar högtalare.

Rick sa...

Måste erkänna att jag inte kan min Donovan och jag känner att jag måste fördjupa mig i ämnet.
Jag återkommer.