onsdag, september 26, 2012

Gamla gubbar

Ett fyra och en halv minuts klipp av den ursprungliga 16 minuters långa "Walk like a giant" med Neil Young & Crazy Horse från det kommande mastodont albumet - "Psychedelic Pill" kan ni få börja dagen med. Klicka bara här och resan börjar. Albumet släpps den 30 Oktober och jag känner mig riktigt sugen på att få smaka ett utav de där krumelurpillerna.

Lyssnade igen Bob Dylans kritikerrosade nya album "Tempest" i morse. Helt ok platta blir mitt omdömme.

Oj vad mycket gubbrock! Vi fyller på av bara farten med Dinosaur Jr. J Mascis passar ju gott in i gubbrocksfållan han med tänkte jag när jag googlade och fann att Mr Mascis är dryga året yngre än vad jag är! Så kan det gå!

Vad står egentligen det där J:et för? Jo, det står för Joseph. Han heter Donald också vilket innebär att det rätta borde följaktligen då bli JD Mascis. Jag fattar ingenting!

Hade inte Sealingue en låt som hette "Världen i händerna på gamla gubbar"?

9 kommentarer:

Mikael sa...

Hehe, jo Sealingue-påståendet stämmer :-)

...fast det handlade ju egentligen om världens ledare just då (tidigt 80-tal) med Reagan och Breznjev i spetsen...

Rick sa...

Var är bilden tagen förresten?

Mikael sa...

På gaveln till det hus där jag då bodde med föräldrar och bröder (och där Sealingue repade i garaget vid andra gaveln). Kastanjevägen 15 på Varvet (89250 Domsjö)

http://kartor.eniro.se/m/9ky8s

Rick sa...

Jasså repade Sealingue i Domsjö? Jag trodde att ni var ett Gullänget-band!

Mikael sa...

Nä, vi hade väl inget direkt med Gullänget att göra. Ja, trummisen Pelle bodde där (fast nära stan, strax ovanför handelsträdgårn) och han och Byström gick på Ängetskolan (fast Byström bodde i Västerhus). Senare flyttade Robert med familj till Kroksta, men han gick högstadiet på Platå och bodde då på Valhalla. Lars och jag gick på Gene men bodde båda norr om Moälven - han i Hörnett och jag på Varvet. När jag gick sista året på gymnasiet hade mina föräldrar byggt hus i Sidensjö, så då hade vi flyttat dit (fast då hade jag körkort). Då repade vi hos en släkting till Byström i Västerhus, och senare snackade han in oss på "Turkan" och sen Musikhuset. Av vår blåssektion så bodde Peter Östman i Husum i Rösnes i Ås (tror jag). Mats Lundblad (som tog över siom trummis) kom från Järved och flyttade sen till Lunnön där han fortfarande bor.

Rick sa...

Jasså ni repade på Turkan! Jag trodde att vi repade där till de rev det gamla huset. Bölla och Mats Byström (Nootz?) hade ett band som repade där ett tag minns jag + vi och Bröderna.

Mikael sa...

Vi var också där ett tag. Kanske det var genom Mats, han spelade ju även i Bröderna. Just då var det lite rörigt i bandet, det var medan de flesta av oss gjorde lumpen på olika håll.

Rick sa...

Ja, lumpen var ett förlorat år!

Mikael sa...

...vilket också inspirerade till en låt :-)