söndag, september 30, 2012

Motorcykelparad

En karta över Britains Ltd´s motorcyklar. Hittade den på vinden nyligen. Några av dessa hade jag när det begav slig på 70-talet. Speedwaymotorcyklarna har jag tom kvar! Tycker jag känner igen de flesta och det kan bero på två saker:

1. Jag kollade frenestiskt på denna lilla papperslapp när jag var yngre så till den milda grad att det satt sina spår upp i medelåldern.

2. Jag stod storögd framför förpackningarna på Lek o Hobby (eller om det kan ha varit Domus) och tokstirrade till det jag trodde att jag ägde dem.

 I morgon släpper San Fransisco duon Moon Duo sin andra fullängdare. Bloggredaktionen har lyssat igenom albumet och ger er här 10 tips inför måndagen:

1. Gå på händer genom Nacka Forum.
2. Doppa huvudet i en hink med iskallt vatten, ät en citron, doppa huvudet i samma hink igen.
3. Gör samma som tvåan men doppa citronen i hinken.
4. Gör samma sak som ettan men låt någon annan göra det.
5. Gör samma sak som ettan men låt citronen göra jobbet.
6. Råna en bank tillsammans med en citron. Lämna flyktbilen i en skogsdunge. Göm dig sedan bakom närmsta buske. Invänta polisen. Ge upp.
7. Gör samma som sexan men gör det i bakvänd ordning.
8. Plocka en stormhatt full med äpplen.
9. Lira fotboll mot ett lag citroner.
10. Ät upp äpplena från åttan. 


3 kommentarer:

Mikael sa...

Motorcyklarna ser bekanta ut. Tror brorsan hade en chopper och en speedway. Lambrettan känner jag också igen.

Rogga S sa...

Jag älskade motorcyklarna, men ännu mer de snygga Formel 1 bilarna.
Vill minnas att den svarta Lotusbilen var snyggast - så jag köpte två.

Rick sa...

Min första motorcykel var en Greeves Challenger.
En kompis sa att hjälmen var ett sudd och provade, varpå att ytfärgen försvann och en annan färg framträdde.