måndag, oktober 13, 2008

Psykedeliskt hårdbröd

Köpte musiktidningen Uncut igår. Med numret medföljde en skiva kallad "Interstellar Overdrive - 15 new psychedelic classics. En nutida psychedelia tripp alltså. Ömsom vin, ömsom vatten. Vinet stod Endless Boogie, Black Mountain, Wooden Shjips (påminner lite åt Kraftwerk), Caribou (drömskt, svävande och vackert) och Espers för.

Hörde Ben Folds på radion idag och blev sugen på att lyssna på Allen Clapp. Hans "Available light" från 2002 har en underbar produktion.




Nu när vi fått några nya blogg gäster (Fredrik, Magdalena och Melvin) så tycker jag att det är dags för en omröstning igen. Den tidigare "fruktkampen" blev ju en succé med äpplet som slutvinnare. Denna gång är det "Hårdbrödskampen". Vilket hårdbröd är din favorit? Jag startar omröstningen och lägger min röst på Falu Rågrut. Omröstningen håller på till fredag kl. 15.00.
Välkommen med ditt bidrag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger nog min röst på Rågi.

Rick sa...

Hej Arvid, vad kul att du kunde lägga din första kommentar på bloggen just vid "Hårdbrödskampen". Snacka om bra timing!

Hårdbrödskampen efter 2 röster:

Falu Rågrut 1 röst
Rågi 1 röst
Övriga brödsorter 0 röster

Anonym sa...

Wasa Husmans för min del!

Rick sa...

Det visade sig att signaturen "Arvid" inte var på riktigt utan var en "Mållgan", och sådana låtsasfigurer vill vi ju inte ha med, eller hur? Därför tar vi bort hans röst.

Hårdbrödskampen efter 2 röster:

Falu rågrut 1 röst
Husmans 1 röst
Övriga brödsorter 0 röster

Anonym sa...

Flatbröd är mitt bidrag till omröstningen.Kommer ihåg en kille som i unga år lätt kunde trycka i sig en 5-6 sådana INNAN middagen.

Rick sa...

Hårdbrödskampen efter 3 röster:

Falu rågrut 1 röst
Husmans 1 röst
Flatbröd 1 röst
Övriga brödsorter 0 röster

Nu väntar vi på röster ifrån Rogga S, Mats B, Mats N, Grannen Ve´ Körrgårn, Fredrik, Melvin, Zacke och Clas också.

Anonym sa...

Runda kanel från Wasa röstar jag på.

Rick sa...

Härligt Melvin, nu har omröstningen riktigt fått fart. Nu väntar vi som sagt på dom andra; Fredrik, Zacke och gänget. Näsan får vi inte heller glömma. Till dig Näsan vill jag bara påpeka att Ballerinakex inte räknas till hårdbröd.

Hårdbrödskampen efter 4 röster:

Falu rågrut 1 röst
Husmans 1 röst
Flatbröd 1 röst
Runda kanel 1 röst
Övriga brödsorter 0 röster