söndag, juli 31, 2011

Tidigt på Sveavägen...

Sveavägen, söndag morgon 8.18. En gulbrun Cadillac glider längs med paradgatan bort mot Norrtull. Vacker som en morgonbris och jag tycker att den styrs av Mikael Riesbeck, men jag kan mycket väl ha fel i detta. På hatthyllan ligger det en cowboyhatt och en stor gossedjurshund. En sådan bil ska jag köpa om jag någon gång får en mycket stor summa pengar.

Mark Olson och Gary Louris röster passar varandra som handen i handsken. I kaliber med Crosby, Stills, Nash & Young för de oss lyssnare fram på en färd som kan jämföras med en cadillactur på Sveavägen. Säkert, stabilt och med en trygghet du inte känt sedan Arne Weise önskade alla god jul i tv. Att Jayhawks kommande album kan bli en nutida klassiker är inget jag går och undrar över men förutsättningarna är de bästa.

Inga kommentarer: