måndag, juli 25, 2011

Konserthöst

Hösten kommer snart att skymtas i horisonten och med den kommer det konserter vilket jag kan säga av erfarenhet. Jag har faktiskt aldrig sett Bob Dylan live och när han nu bestämt sig för att komma till Stockholm med Mark Knopfler så känns det som om jag borde infinna mig. November är månaden och fredagen den 4:e är dagen och datumet..

Två andra herrar i den övre medelåldern som kommer till Stockholm i höst är David Crosby och Graham Nash. Lördagen den 22 oktober är datumet och priset för en biljett är 635:-.

Elvis Costello (ännu en klassiker jag inte sett) spelar solo på Rival söndagen den 13 november. Intressant tyckte jag till jag såg priset för en biljett; 1245:-. Nej käre Elvis, jag kommer ej att se dig denna gång.

När det gäller band som inte kommit in i medelåldern så bör engelska The Horrors nämnas. Tajta scenkostymer och välkammade hår utlovas det och Joy Division, Echo & The Bunnymen och Psychedelic Furs står och lurar i kulisserna. 140:- + förköp kostar det att komma in på Debaser Slussen fredag den 11 november.

2 kommentarer:

Clas sa...

Tack för alla schyssta musiktips du ger!

Rick sa...

Varsågod Clas. Kul att du är tillbaka på bloggen!