måndag, november 10, 2008

Tarzan, Tarzans son och wok

Igår fick jag två stycken serietidningar i farsdags present.

En snygg Tarzan tidning från 1970. Notera nere i det högra hörnet att det här är en samlar tidning.

Den andra tidningen har mindre sevärt omslag med det intressanta är att den heter Tarzans son och inte Korak. Jag minns faktist inte att det fanns en tidning med detta namn. Historierna i tidningen håller samma klass som omslaget.

Vi fick ett nyhetsblad hem i brevlådan från en närliggande nyöppnad wokrestaurang...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att apan håller sig väl passiv. Eller är han inte Tarzans sons/Koraks polare?

Ett tips till kvinnan med den rasande noshörningen efter sig: Släng av dig kläderna! Det smarta tipset fick jag själv 1989 av en nationalparksguide i Nepal. Tydligen ser noshörningar ruskigt dåligt men har ett bra luktsinne. Går därför på kläder och inte kropp. Har dock aldrig testat själv.

Rick sa...

Tarzans son/Korak ser ut som en 10-åring i jämförelse med den grymme kommandosoldaten.

När det gäller noshörningsomslaget så tycker jag at det verkar som om Tarzan har läget under Kontroll. Kniven är höjd och allt.

Anonym sa...

Sant Rick, men om Tarzan mot förmodan har en dålig dag på jobbet. Släng av dig kläderna kvinna! (Eller ring Fantomen)

Näsan sa...

Apan är less att bli bossade runt med av chefens son (som knappt är torr bakom öronen).
Det skulle bli ett bättre omslag om hon slängde av sig kläderna punkt...
Karsten Torbjer, vilken kung!

Rick sa...

Att aldrig Edgar Rice Burroughs kom på den idén med att kasta kläderna...

Nu har till och med Rogga fått smak för Karsten.

Anonym sa...

Kvinnan ser ut att ha ett par snygga boots på sig, lite tidiga beatlar.

Jag skulle nog prova kokosmlölk som serversas med ris.