onsdag, april 22, 2009

Begel and Jeremiah

Två mörka män och en trummaskin. Det var det det handlade om. Och om mörk sång. Mörk sång i samma anda som Ian Curtis. Att sedan krydda på alltsammans med New Order melodika var bara en bonus. Trummaskinen var ingen riktig trummaskin utan "trummorna" från en liten Casiosynth. De som var och såg bandet kanske minns dem än idag. Troligtvis gör man inte det. De skapade inga rubriker med sina två spelningar på musikhuset i Ö-vik 1986. De bara dök upp för att sedan försvinna. Ryktena säger att de existerar än idag och att de fortfarande har planer på att spela in musik tillsammans igen någon gång i framtiden.

11 kommentarer:

Rogga S sa...

Det vore kul om de gjorde nåt nytt!

Steffes syrra sa...

En har rakat av sig sitt hår och den andres hår skiftar väl i grått numera.När blir nästa spelning?

Mats B sa...

Jag var på en av dessa odödliga spelningar. Eventuellt stagedivade jag, eventuellt stod jag upptryckt mot väggen längst bak. Troligtvis det senare. Sen dess har jag undrat vart de egentligen tog vägen. Vilket band! Vilken mystik!

Mats B sa...

Trendspaning: Ungdomsbilder på skivomslagen. Eldkvarns "Svart blogg", Olle Ljungströms senaste, Magnus Lindbergs senaste... Alla har snygga omslag dessutom!

Martin sa...

Shit, här snackar vi underground! Vore kul om man kunde få ta del av nån unreleased singel eller liknande.. Nån bandtröja? Pins?

Clas sa...

Vad har grått hår med saken att göra?

Steffes syrra sa...

Tänkte bara försöka beskriva bandmedlemmarnas utseende idag.Var det för långsökt Clas?

Näsan sa...

Jag gillade deras tidigare band Veda och Dansorkestern bättre. "SS Superskate" och "Stilla Tid" är milstolpar i Svensk Rockhistoria!!!

Clas sa...

Det mesta på den här bloggen är väl långsökt?

Rick sa...

Har jag påstått att den här bloggen är långsökt?

Clas sa...

Nej