onsdag, april 29, 2009

Ett eget liv och en underbar frisyr

"Ett eget liv" heter alltså Magnus Lindberg´s nya album. DN gav den 3 av 5 förra veckan, jag ger den 4 av 5 och säger att det är en mycket bra platta. Ibland är han Neil Yong och ibland är han Springsteen men inte lika tydligt som Lundell. Favoriter så här långt: "I väntan på vad då?", "Ett eget liv" och "När hoppet tänds".

"Det tycks att alla känner mig,
och jag, jag känner ingen.
Som nån allmän egendom,
men se där har ni fel igen...så fel igen.
Ni tror man bara kan gå på
som om jag vore ett byte.
Kan inte nån av er förstå
att jag vill ha ett eget liv?
Jag vill ha ett...
jag vill ha ett...
jag vill ha ett...
ett eget liv."

Kollade på Ramones dokumentären "End of the century" och blir otroligt imponerad av Johnny Ramones frisyr! Bara att komma på att gå runt med lång pottfrilla hela livet är värd stående ovationer. Har han månne sneglat på Lajban?

4 kommentarer:

Clas sa...

Magnus Lindberg är ingen annan än Magnus Lindberg!

Rick sa...

Och Clas är Clas...

clas sa...

vem är du och vem är jag och vem är pekka langer?

http://www.youtube.com/watch?v=7Hsc8wcXQX8&feature=PlayList&p=0FE1183EB630D5D0&playnext=1&playnext_from=PL&index=40

Ulf LUndsell sa...

Jag säger då det..när Magnus Lindberg får ta plats då är det dags att dra sig ur.