lördag, januari 23, 2010

Signaturmelodistöld

Kate McGarrigle, mor till Rufus Wainright lämnade jordelivet i måndags. Under veckan har "Complainte pour ste-Catherine" rullat en hel del i stereon. Lyssnade igenom Kate & Anna McGarrigle´s självbetitlade album ifrån 1975. När jag kom till låt # 9, "Swimming song" så kändes melodin väldigt bekant. Ganska snabbt kom jag på var jag hade hört den förut; som signatur melodi till boktipset. Det klassiska "Ni na ni na ni nanna" var alltså snott. Vid närmare efterforskning så visar det sig att det är Rufus far, tillika Kate´s ex-man, Loudon Wainwright III som skrivit den.
Där ser man.

4 kommentarer:

Göran H sa...

Jag tror det var en cover.

Göran H sa...

Nu har någon skrivit i mitt namn så därför väljer jag att hoppa av tåget. Tråkigt, för det har varit roligt att följa er.

Hej då Rick, Näsan, Clas, Steffes syrra och alla ni andra.

Martha Wainright sa...

ZZZZZZZZZZ

Anonym sa...

Det blev SM guld till Piteå igår! Jag kan faktiskt tycka att det bör uppmärksammas här på bloggen.

..och jag såg tre stycken rådjur igår.