onsdag, oktober 20, 2010

Mark Olson spelar live på Ellens födelsedag

Mark Olson på Debaser, akompanjerad av sig själv, spelandes olika sortes gitarrer, och dels av Ingunn Ringvold på diverse rytminstrument och orgel. Väldigt smakfullt och inspirerande av denne amerikan som snart i 20 år gett mig den ena musikaliska skjutsen efter den andra.

Innan konserten fick jag mig en liten pratstund med Mark där jag berättade för honom om mitt konsertminne med Jayhawks 1994. Där Jayhaks spelade akustiskt i Sturegallerian och startade en låt med att sjunga trestämmigt utan att först slå an på vare sig gitarr eller annat instrument. - Wow! sa Mark.

Jag köpte också ett ex av hans utmärkta album "The Salvation Blues" från 2007 som Mark vänligt signerade.
Ge låten "Poor Michael´s boat" ett öra.

Idag fyller Ellen 21 år! Grattis!

Inga kommentarer: