söndag, april 15, 2012

Tintin Ramone spelar dansk psychpop

Dessa fantastiskt trevliga stunder man kan ha med en morgontidning en söndagmorgon. I dagens DN bjuder kulturdelen på en sida Rufus Wainright och fyra sidor av Bengt Ohlson om hans arbete med boken "Rekvim för John Cummings". Att jag inte har skaffat den boken är ett mysterium. Varför har jag inte det?

Såg äntligen Tintin filmen igår! Inte på storduk men på stor tv. Jag var tveksam innan (vilket nog många var) men med facit i handen måste jag säga att resultatet var till stor belåtenhet. Att storyn inte helt följde originalböckerna störde inte så mycket som jag förutspådde.

Danska Baby Woodrose släpper i dagarna sitt sjätte album "Third Eye Surgery". Så här mycket baklänges gitarrer och sitarer har vi inte hört sedan 1967! Danskarna är de skitiga kusinerna till The Grip Weeds, Wooden Shjips och Green Pajamas. Fantastiskt bra!!!

Namnet kommer förresten från växten Argyreia nervosa som också kallas för Hawaiian baby woodrose. Det svenska namnet är Elefantvinda.

Inga kommentarer: