måndag, juli 28, 2008

Getingstick


Igår fick jag ett getingstick på tungan. Det var ingen rolig erfarenhet.

Roligare är definitivt "Kvarteret Skatan". Fick tredje säsongen på dvd för några veckor sedan. Avsnittet där Ulf och Kristina firar jul hos Kristinas föräldrar är fruktansvärt roligt.

Jag glömde att ta in kläder som hängde ute på tork igår.

Idag går jag in på min sista semestervecka och det känns helt ok.


Lyssnade igenom Ramones två första plattor igår och jag blir lika sugen varje gång att starta ett coverband. Omslaget till den första plattan är löjligt snyggt i sin enkelhet.

Nu finns det både Lönneberga-skinka och Emil-skinka och min fråga är; Vad ska nästa skinka i samma namnserie heta? Jag listar här 10 förslag som jag skänker till skinktillverkarna.
Snickarboa-skinka, Mysse-skinka, Tyfis-skinka, Sickenblåst-skinka, Krösa-Maja-skinka, Stolle-Jocke-skinka, Jag kan se ända till Mariannelund-skinka, Griseknoen-skinka (inte så dumt faktiskt...), En sockerdricka tä-skinka och Bulten i Bo-skinka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På tungan? Men hur bar du dig åt då?..Eller rättare sagt, hur bar getingen sig åt?

Två stick inom en vecka. Aj aj. Svullna den upp nåt. Tungan alltså. Berätta!

Rick sa...

Hur jag bar mig åt? Inga problem, det är bara att vara ett med naturen.

Tungan svullnade upp litegrann.

Anonym sa...

Finskt sämskinn,
det sämskaste som finsk!
Grannen vé körgår´n.

Anonym sa...

Jag fångade något märkligt idag. Jag fångade Dagen.

Anonym sa...

Den kristna dagstidningen? Jo, den kan te sig rejält märklig.