tisdag, juli 21, 2009

Oneida

Brooklyn bandet Oneida ger dig en upplevelse som kan jämföras med att bli kölhalad i en frysbox och inte sedan Wooden Shjips senaste platta har jag fått en sådan vilja att stänga av stereon men inte lyckats som nu. Trippelplattan "Rated O" får dig att uppleva sommaren, våren, vintern och hösten, om och om igen. Bättre än Vivaldis "De fyra årstiderna" på alla punker.

Den senaste i raden trippelplattor som sprungit omkull mig i uppförsbacken på Hellasgården. Det hela slutar med att jag stannar upp och frågar mig själv var jag är?


4 kommentarer:

Clas sa...

Onejdå

Rick sa...

Fyndigt Classe!

Rogga S sa...

Musikfest-09 öppnar med följande digra program på fredag:
18:00 Murena
19:00 Hairline Blue
20:00 Al & Pelle Andersson
Mange och jag ska ses längst fram.

De plattor som har låtit bäst hittils i Foppaland är Sparks "Kimono my house" samt Bowies "Hunky Dory".

Rick sa...

Går det att få en bättre öppning på en musikfest? Men är inte risken att arrangörerna går ut för hårt? Vad ska dom toppa med? Al & Pelle kl. 20.00! Vad säger man? Finns det någon som filmar? Jag tror tar flyget upp.